2014. február 23., vasárnap

Nyereményjáték

Gondoltam, ma csendes napot tartok...
Ez nem egyszerű feladat, ha az ember egy papírfalú olasz kollégiumban él, és az udvar túloldalán egy zeneiskola található. A szobám leghosszabb falának túloldalán elvileg két leányzó lakik, de néha (azaz, minden második este) bulit csapnak a barátnőikkel. Még nem tudtam eldönteni, hogy fekete olaszok, akik franciául tanulnak, vagy fekete franciák, akik már elég régóta olasz nyelvterületen élnek, de a zajterhelés szempontjából igazából mindegy is. Egészen pontosan hajnali 2:10-kor értek haza a szemben lakó olasz srácok társaságában, és még a folyosón megbeszéltek valami halaszthatatlant, mindezt természetesen a torkuk szakadtából üvöltve ékes olasz nyelven.
Reggel 10-kor szokásához híven beindult a harangparti. A környék összes harangja elkezd valamit zenélni, vagy "csak" kongatni. Mennyei élmény! Gondoltam, ha már ennyire beindult az élet, én is felkelek, de nem sietek sehova. Kedves szomszédaim dél körül térhettek magukhoz, mert akkor elkezdtek zenét hallgatni. Kedvenceik között szerepel az összes aktuális szívszaggató szerelmes olasz pop.
Ebéd után, terveztem hallgatni némi zenét magam is, de kicsit szociálisabb formában, fülhallgatón keresztül. Ekkor azonban elkezdődött a zongoraóra, melyen egy keveset gyakorolt kolléga játszott nem éppen mozarti minőségben. Ezt egy zenekari próba követte, de akkorra nekem már teljesen mindegy volt.
Vacsorázni kimentem egy helyre, ahol általában alig van ember, egy igen picurka utcácskáról nyílik, és még egyébként sem volt vacsora idő az olaszoknak. Kértem egy hot dog-ot (echte olasz kaja), és felment a galériára, hogy lecsüccsenjek. Egy kétéves forma és egy majdnem egy esztendős kislány tépte egymás haját és visított tiszta szívből, míg kellemesen elfogyasztottam a vacsorámat.
Azért volt sikeresebb része is a napomnak. Elhatároztam ugyanis reggel a haranglárma közepén, hogy megtanulok olaszul, és ennek neki is álltam. A hivatalos statisztika szerint 101 szót tanultam meg idáig, így már probléma nélkül el tudom mondani például, hogy "az oroszlán nem eszik pingvint". :)
Hoztam Nektek egy feladványt, hátha erre vágytok! :) A helyes és a legfantáziadúsabb megfejtésért is jár valami ajándék!
A kérdés pedig annyi: Mi látható a fotón?
A megfejtéseket szeretettel várom a megjegyzések között, vagy akár emailen, skype-on, g-talk-on, sms-ben, whatever... :)

10 megjegyzés:

  1. Fény-/árnyjáték egy falon :) Vagy az a kérdés, hogy mi okozza a jelenséget?
    Szerintem alul egy könyvkupac-, középen talán egy lámpa búra-árnyéka tagolja a redőny árnyékát.
    A CSI jó volt, bár símaszkos elkövetők ezúttal nem voltak...

    VálaszTörlés
  2. Igazán örülök a beérkezett megoldásnak, igen előkelő helyen áll a játék ranglistáján! :)

    VálaszTörlés
  3. Talán említettem valamit a bejegyzésemben a csendes napról. Ennek jegyében volt szerencsém az imént 30 percen át hallgatni a kollégium füstriasztójának fülsiketítő zaját, amely egy gyengébb idegzetű golyóálló üveget is szilánkokra robbantott volna... Oh, yes! :)

    VálaszTörlés
  4. Újabb megoldási javaslat érkezett drága Édesapámtól skype-on:
    "Lazán leeresztett roló, amin át jön az oldalról sütő nap fénye."

    VálaszTörlés
  5. Ismét kaptam egy megfejtést:
    "reluxa vagy valami hasonló sötétítő alkalmatosság árnyéka a falon :)"

    VálaszTörlés
  6. Szerintem egy Higgs- bozon röntgenchromatogrammja
    mit nyerek ha az :)

    VálaszTörlés
  7. ez könnyű:
    űrhajó körül, pajkosan kergetőző muflonok
    nyereményemet felajánlom Kának a Higgs-bozonért (cserébe).

    VálaszTörlés
  8. Szerintem egy neon reklám a '60-as évekből (itt-ott világít)

    VálaszTörlés
  9. Alakul ez, mint púpos gyerek a prés alatt!!!! :D
    Nem tudom, mikor lesz eredményhirdetés, de majd szólok időben, hogy mikorra élesítsétek a pezsgőket! ;)
    Addig pedig jöhetnek a megfejtések! Tetszenek! :)

    VálaszTörlés
  10. Egy népdalban szereplő leány elveszejtett zsebkendőjét éppen megleli egy másik népdalban szereplő faluvégi ácsinas, mely miatt mindketten szerfelett örvendenek.

    Ma reggel legalábbis ezt látom benne.

    VálaszTörlés