2014. február 22., szombat

Random épületek

Gyorsan essünk túl a napom még fel nem dolgozott eseményén: a futóköröm végén két fekete símaszkos termetes férfi sietett ki a boltból az amúgy igen kicsiny fekete autójához egy fehér zacskó társaságában. Nem úgy néztek ki, mint, akik éppen a szeretetszolgálathoz igyekeznek. :S
De, hogy ne ez maradjon meg emlékezetünkben a mai napról, hoztam Nektek két igen zsúfolt képkollázst. Ma random túrára indultam, miután befejeztem a mosás, takarítás, ruhahajtogatás tevékenységeket. :)


Nem nagyon tudok okosságokat mondani ezekről a képekről, mert az épületek többsége magánház, a citta altaról már annyit meséltem, hogy lassan unjátok (felső hosszú kép), a templomról pedig egyelőre nem tudok semmit, de majd idővel meglesem közelebbről is. :) A legalsó sor utolsó képén láthatjátok Antonio Locatellit, aki a XX. század legelején élt, pilóta és újságíró volt, Gabriele d'Annunzio repülőszázadának tagjaként harcolt az osztrákok ellen, majd parlamenti képviselő lett belőle. 1924-ben megkísérelte átrepülni az Altanti-óceánt, de ez a projekt nem lett maradéktalanul sikeres, Grönland partjainál ugyanis leparancsolták az égből, de az életét azért megmentették. :)


Hasonló a helyzet ezekkel a képekkel is, mármint, hogy nem tudok róluk sokat. Azért felhívnám a figyelmet a jobb szélső középső képre. Valószínűleg nem jól kivehető ilyen kicsiben, de a gyalogos bejáratot egy kőből készült ión oszlop-pár keretezi, erősen felkavaró érzéseket okozva ezzel az emberben, aki "megcsodálná" a kerítés mögött megbúvó - szó szerint - lépcsőházat.
Igaz, ennél sokkal rútabb teremtés a naplemente jobb felső sarkánál éktelenkedő építmény, ami valami koncertteremféle, és telibe Giuseppe Garibaldi jobb oldalán található.
Ma végre bejutottam abba a templomba, aminek tornya látszik az ablakomból, és minden hétköznap elmegyek mellette kétszer. Ennek egyik belső oszlopfője pózol a kollázs jobb alsó sarkában. Nem éppen kicsi ez a templom, de becsülettel be van szorítva sikátorok közé. :)
Ennyit tudtam mondani a mai napról... kicsit elfáradtam... ;)

3 megjegyzés:

  1. Az első mondatommal esetlegesen kialakuló pánikhanglat elkerülése érdekében: Olyannyira semmi közöm nem volt az első mondatban leírtakhoz, hogy szerintem senkinek sem tűnt fel még a létezésem sem. Nekem is csak menet közben esett le, hogy mi is történik körülöttem. Velem egyébként is minden rendben, továbbra is béke, nyugalom, vidámság és barátai. :) Én sem estem pánikba, Ti se tegyétek! Nem érdeme! ;)

    VálaszTörlés
  2. Pánikba nem estem, viszont kedvet kaptam egy jó kis CSI megnézéséhez :)

    VálaszTörlés
  3. Dicséretes hozzáállás! :)

    VálaszTörlés